2 December 2011

Advent calendar filled with LOVE - No 2

This is our love story spread over 24 days - a little bit of love each day : ) 

Das ist unsere Liebesgeschichte verteilt über 24 Tage - jeden Tag ein kleines Stückchen Liebe : )  

New Years Eve 2002 in Brisbane

During our first week of getting to know each other we had many little dates: we went to movies (and watched Red Dragon - very scary : ), I cooked dinner for his family and made spaghetti with tomato sauce (one of my very few dishes that I actually can cook) , I went along to his school (and taught his Year 7 students how to draw portraits), we went out for dinner at Domino's pizza (and ate a potato pizza- yuck!), he took me for a ride on his motorbike (and tried to impress me by going super fast. I was sooo scared! BUT it didn't stop me from trying to ride that bike myself for the first time in my life and I somehow managed to do a wheely, which Graeme still talks about today. It was pure beginners luck! ).

After three weeks of knowing each other I moved in with Graeme's family who said to him: "What ever makes you happy - will make us happy too." Fleur and I had gone separate ways by that stage and didn't talk to each other for 6 months... Graeme had made plans to go England for a year before he met me, which left us with 3 months in his home town. We celebrated my 20th birthday together, I got to know is whole family throughout the Christmas season and I knew the day he way going to step on that plane was coming up quickly ...

 January 2003

Während unserer ersten Woche hatten wir viele kleine Verabredungen: wir gingen ins Kino (und guckten uns einen Gruselfilm an : ), ich kochte für seine Familie Spaghetti mit Tomatensosse und Jägerwurst (eines meiner wenigen Gerichte, die ich auch kochen kann), ich besuchte Graeme in seiner Schule (und brachte den 7.Klässlern bei wie man Portraits zeichnet), wir gingen Pizza essen bei Dominos (und bestellten eine Kartoffelpizza - nicht zu empfehlen!), er lud mich auf ein Motorbiketour ein und wollte mir imponieren in dem er viel zu schnell fuhr. (Mir war fast übel vor Angst, aber es hielt mich nicht davon ab noch am gleichen Tag auf das selbe Motorrad zu steigen und mit meinem Anfängerglück auf dem Hinterrad davonzusausen. Graeme ist heute noch stolz darauf, wie ich das geschafft habe ohne hinzusegeln.)


Nach 3 Wochen unserer ersten Begegnung zog ich bei Graemes Familie ein, die zu ihm gesagt hatten: "Wenn du glücklich bist, dann sind wir es auch." Fleur und ich hatten beschlossen getrennte Wege zu gehen und wir sprachen 6 Monate lang kein Wort miteinander ... Graeme hatte schon vor unserem Zusammentreffen einen Auslandsaufenthalt für ein Jahr in England geplant. Somit hatten wir noch 3 gemeinsame Monate in seiner Heimatstadt. Wir feierten meinen 20. Geburtstag zusammen, ich lernte seine gesamte Familie während der Weihnachtszeit kennen und ich wußte, dass der Tag an dem er ins Flugzeug steigen würde, immer näher kam ... 

Moments before Graeme took off to London - February 2003

No comments:

Post a Comment