14 December 2011

Advent Calendar filled with LOVE - No 14

This is our love story spread over 24 days - a little bit of love each day : )

Das ist unsere Liebesgeschichte verteilt über 24 Tage - jeden Tag ein kleines Stückchen Liebe : ) 


Me in my wedding dress and with my great grandmas veil


LOVE IS IN THE AIR

I still remember my first peek out of our hotel room on our wedding morning. It must have been 5am, the sun was just rising and I could see a big fat cloud hanging in the sky. The whole summer had been full of rain and I spent so much time worrying about the weather. We decided to do what is suppose to work like a rain insurance and bought a heap of umbrellas for all our wedding guests. It actually worked! We had beautiful sunshine and big, white and puffy clouds like the Simpsons clouds.


At 7am my hairdresser arrived and did her magic. Before everyone took of to the church my bridesmaids checked on me once more: my sweet sister Mia and my 2 dearest friends from my school days Sandra and Fleur (Yes, the same Fleur I had gone to Australia with, went separate paths and eventually took her back into my arms half a year later - I was so happy and relieved!) Moments later my Dad knocked on my hotel door to pick me up. He had borrowed the super flash car that Graeme's best men had hired to fly down the German Autobahn with. (It must be such a relief to push on that gas pedal as much as you want for once when you are only allowed 110 km/h max in OZ!) The car was a full automatic BMW and my Dad had never driven one before. During the 4km drive to church he hit the brakes twice that hard , that my wedding flowers smashed against the dashboard and 3 of my roses had lost their heads before I even got out of the car. We were both quite relieved once we arrived at the church gates. Fleur's Dad started playing the organ we walked down the isle. My Dad handed me over to my husband to be and moments later we were married. The ceremony was beautiful and once again we had asked special people to say a few special words. The Pastor had prepared his speech, which I hardly remember though. I think I was simply to busy thinking about what was actually happening in that very moment. Once we had exchanged our wedding rings everyone followed us out of the church. We had champagne for everyone while Sandra kindly translated the speech of my Grandpa into English, which finally gave all those guest who didn't speak German a chance to catch up with the most important things that had been said during the wedding service. Graeme and I had to sew through a wooden log as a symbol for our first hurdle that we mastered together. After that we were asked to cut out a huge heart out of a bed sheet with nail scissors than Graeme carried me through the heart and eventually our stunning horse carriage picked us up and took us back to the nice hotel. We had our delicious sit down meal, listened to more speeches and cried a few more happy tears. In the early afternoon everyone gather in my Dad's back yard where we cut the wedding cake, danced our first wedding dance ALL the way to the end!!, enjoyed a huge buffet with a pig on a spit and danced all night long! It was so wonderful being able to spent a day like that with all those people who have a special place in our hearts. Everyone seemed happy and enjoyed a good night out on the dance floor under the stars of Mecklenburg. Only in the early morning hours the predicted rain started. It was time to go to bed and therefore we walked back to our hotel - this time together, happy and married!







LIEBE LIEGT IN DER LUFT


Ich erinnere mich immer noch wie heute an den Hochzeitsmorgen. Es muss gegen 5 Uhr morgens gewesen sein, als ich das erste Mal aus dem Fenster lugte. Der Himmel war schon ein bißchen erleuchtet und es hing eine dicke Wolke am Horizont. Den ganzen Sommer über hat es schon so viel geregnet, dass ich oft um schönes Hochzeitswetter gebangt habe. Letztendlich haben wir das gemacht, was gegen Regen am Hochzeitstag helfen soll. Wir kauften zich Regenschirme, um für die Gäste Unterschlupf bieten zu können. Es half wirklich!! Wir hatten wunderschönen Sonnenschein und nur ein paar riesige weisse Haufenwolken so wie bei den Simpsons.


Früh um 7Uhr kam meine Friseurin und machte mich schick. Kurz vor dem Aufbruch bekam ich noch einmal Besuch von meine 3 Brautjungfern: mein Schwesterherz Mia und meine besten Freundinnen aus der Schulzeit Sandra und Fleur (Ja, genau die Fleur mit der ich erst Australien unsicher gemacht habe, dann getrennte Wege gegangen bin, um sie dann ein halbes Jahr später wieder in mein Herz zu schließen - war ich froh!). Kurz darauf klopfte mein Papa an der Tür und holte mich in dem schicken vollautomatischen BMW ab, welchen Graemes Australische Brautzeugen gemietet hatten, um mal auf der Autobahn so richtig Vollgas geben zu können. Immer nur 110km/h wie in Australien ist ja auch ganz schön langweilig mit der Zeit. Mein Papa ist vorher noch nie so ein Ding gefahren und haute innerhalb der 4km zweimal so kräftig auf die Bremse, dass 3 meiner Rosenköpfe von meinem Brautstrauss durch das Auto flogen. Wir waren beide heilfroh, als wie an der Kirche ankamen. Fleurs Papa spielte die Orgel, der Hochzeitsmarsch ertönte und mein Papa und ich liefen zum Altar. Wieder hatten wir ganz liebe Menschen gebeten etwas während unserer Hochzeitszeremonie vorzutragen. Der Pastor hielt seine Ansprache, wovon ich leider gar nicht mehr so viel behalten habe. Die Aufregung war einfach zu groß! Als wir dann mit unseren Ringen an den Händen die Kirche verließen, gab es Sekt für alle und Sandra übersetze die rührende Rede von meinem Opa ins Englische, damit die Gäste, die bis jetzt nur erahnen konnten was da alles so in der Kirche gesagt wurde, auch mal etwas mehr verstehen konnten. Wir durchsägten einen Baumstumpf als Symbol unser ersten gemeinsam gemeisterten Hürde, schnitten ein riesen Herz mit Nagelscheren aus einem Bettlaken aus und wurden im Anschluss von der Pferdekutsche abgeholt und fuhren den alten Landweg zurück zum Schlosshotel. Dort gab es dann ein leckeres Essen, sowie weitere Reden und Freudestränen. Am frühen Nachmittag versammelten sich alle wieder im Garten von meinem Papa, wir schnitten unsere leckere Hochzeitstorte an, tanzten unseren Hochzeitstanz bis zum Schluss!!!, bedienten uns am Buffet und Schwein am Spieß und feierten bis in die Nacht hinein. Es war so schön mit all den Menschen, die einem am Herz liegen diesen Tag zu teilen. Alle wirkten glücklich und ausgelassen. Erst als der Nieselregen uns und die letzten Gäste in den frühen Morgenstunden ins Bett einlud, gingen wir ins Hotelzimmer zurück - diesmal gemeinsam, glücklich und verheiratet.


No comments:

Post a Comment